diumenge, 26 de desembre del 2010

Emocions: ansietat, depressió...i la felicitat per quan?

Molt interessant aquesta investigació Damaris!

La veritat és que l'estat d'ánim i, per consegüent, les emocions és un tema del que no es té molta consideració però la veritat és què segons la meva opinió, és quelcom importat del que es mereix consideració perquè aquesta repercuteix en la nostra vida diária. La veritat, és que moltes vegades, transmitim el nostre estat d'ànim al treball i moltes altres, feim pagar amb el nostre mal humor a quells que no tenen culpa. Per això, hem d'aprendre a controlar-lo.

Precisament, aquest estiu vaig llegir el llibre Inteligencia emocional de l'autora Ana Isabel Saz Marín. És un llibre molt interessant que intenta mostrar la clau de la felicitat i com les nostres emocions poden fer variar aquesta perspectiva. Queria mostrar-vos un fragment amb el que inicia aquest llibre perquè em va parèixer meravellós.

"Imagina por un momento que existe un banco que cada mañana abona a tu cuenta 86.400 €. Pero este banco, tiene sus reglas; La primera regla es que todo lo que no te has gastado a lo largo del dia, se te retira por la noche y la segunda regla es que no puedes traspasar el dinero a otra cuenta por lo que todo lo que no hayas gastado ese dia, lo perderas. Pues bien, cada uno de nosotros tenemos ese banco mágico a nuestra disposición. Su nombre es TIEMPO.
Cada mañana, al despertar, ese banco abona en nuestra cuenta personal 86.400 segundos de vida. Pero cada noche ese banco elimina cualquier cantidad de ese saldo que no hayamos invertido en algo provechoso. por tant, debemos vivir el presente con el saldo de hoy.
¿Quieres entender el valor de un año? preguntale a algún estudiante que repitó curso...
Para entender el valor de un mes, preguntale a la madre que dió a luz un bebé prematuro...
para entender el valor de una semana, preguntale al editor de un semanario...
Para entendrer el valor de una hora, preguntale a los amantes que esperan encontrarse...
Para entender el valor de un minuto, preguntale al viajero que perdió el tren...
Para entender el valor de un segundo, preguntale a esa persona que estuvo a punto de sufrir un accidente....
Para entender el valor de una milésima de segundo, preguntale al deportista que ganó la medalla de plata en los Juegos Olímpicos, en lugar de la medalla de oro para la que llevaba toda la vida entrenándose...
Aprobecha al máximo cada momento que vivas... y recuerda que el tiempo no espera a nadie..."

Bé, això només pretenia ser una petita reflexió que, quan vaig llegir per primera vegada fins i tot vaig plorar, volia compartir amb els meus companys. Esperc que vos hagi agradat (en especial a tu Damaris) i ja sabeu, aprofitem la vida ara que hi som!!! Que com es diu: "Solo se vive una vez"!!!!

Aquí teniu l'enllac a l'article:

http://www.psicothema.com/psicothema.asp?ID=1134

Nieves.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada